Kuukausikokoukset

Seuraavan kuukausikokouksen tiedot löydät tapahtumista.

Tampereen hyönteistutkijain seuran kuukausikokoukset pidetään Museokeskus Vapriikin kokoelmatiloissa (Vapriikin osoite: Alaverstaanraitti 5, Tampellan alue).

Kuukausikokoukset pidetään normaalisti kuukauden toisena perjantaina kesäkuukausia (kesä-, heinä- ja elokuu) lukuunottamatta. Kokoukset alkavat klo 18. Koska Vapriikki sulkeutuu klo 18, olethan ajoissa paikoilla. Kuukausikokouksiin on aina myös etäosallistumismahdollisuus Zoomin välityksellä. Poikkeavista kokousajoista ja -paikoista ilmoitellaan jäsentiedotteissa ja/tai sähköpostilistalla.

Kokousten yhteydessä on mahdollista tutustua kirjastoon ja hyönteiskokoelmiin, esim. tarkistaa lajimäärityksiä ja lainata kirjoja.

Kevään 2024 kokoukset

12.1. Kuukausikokous

Terhi Mäntylä: Pihalammen elämää

9.2. Kuukausikokous

PERUTTU (Lotta Kaila: Torjunta-aineiden ympäristöjäämien vaikutukset kimalaisiin)

8.3. Sääntömääräinen vuosikokous

Sääntömääräisen vuosikokouksen asioiden käsittely

Niina Kiljunen: Äkämäsääskien (Diptera, Cecidomyiidae) monimuotoisuudesta Suomessa DNA-viivakoodien valossa

12.4. Kuukausikokous

Heikki Helanterä: Muurahaisten sosiaalinen evoluutio – superorganismeja, superkolonioita ja supergeenejä

La 18.5. Kuukausikokous klo 12 Finlayson, kokoustila Pikkukatto HUOM! poikkeuksellinen päivä, aika ja paikka

N.N.: Hyönteishotellit (kokoustila Pikkukatto), jonka jälkeen tutustuminen Finlaysonin Tehdaspuutarhaan puutarhuri Santeri Urhosen johdolla.

Kokoustila löytyy seuraamalla "Finlayson kattokävely/ roof walk" -kylttejä.